T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji
1. Rezerwacja usług hotelarskich
Uczeń:
  1. rozróżnia zadania oraz wyposażenie recepcji hotelowej;
  2. dobiera oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości;
  3. stosuje instrumenty promocji usług hotelarskich;
  4. przestrzega zasad rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup;
  5. rezerwuje usługi hotelarskie, korzystając z systemów rezerwacyjnych;
  6. sporządza dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich;
  7. przygotowuje dane dotyczące usług rezerwowanych dla innych komórek organizacyjnych obiektu świadczącego usługi hotelarskie.
2. Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających
Uczeń:
  1. przestrzega procedur związanych z obsługą gości w recepcji;
  2. rozpoznaje oczekiwania gości związane z pobytem w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
  3. sporządza dokumentację związaną z procedurami check-incheck-out;
  4. udziela informacji turystycznej;
  5. oferuje usługi dodatkowe zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie;
  6. przygotowuje informacje dotyczące przybyłych gości dla innych komórek organizacyjnych obiektu;
  7. rozróżnia formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich;
  8. przestrzega zasad rozliczania kosztów pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
  9. sporządza dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości.